Oranjekoorts op de plek waar Huntelaar begon

Klaas-Jan Huntelaar begon zijn loopbaan op z’n vijfde, als pupil van de Voetbal Vereniging Hummelo en Keppel (H&K).
Enkele jaren geleden is zijn oude club gefuseerd met de voetbalclub Drempt Vooruit. Onder de nieuwe naam HC ‘03 wordt nog steeds gespeeld op de voetbalvelden in Hoog-Keppel.

Het is precies op die locatie waar deze dagen Samen de Oranje Spirit wordt beleefd. In de naast de voetbalvelden gelegen sporthal, de Hessenhal, is gevestigd het Café Spirit, voorheen Sportcafé Spirit. Bij uitstek een gezellig etablissement om samen de Oranje Spirit te beleven tijdens de wedstrijden van het Nederlands elftal.

Tijdens de eerste wedstrijd van Oranje tegen Denemarken, was de sfeer er uitstekend. Er werd gezorgd voor een borrelhapje op z’n tijd en met z’n allen was het wachten op het eerste doelpunt… En natuurlijk op de komst van Klaas-Jan Huntelaar in het veld! Helaas kwam hij tijdens de eerste wedstrijd niet in actie. Uiteindelijk telt het resultaat en na een spannende wedstrijd werd er nog lang nagepraat en nageborreld.

Komende zaterdag 19 juni staat voor Oranje de tweede wedstrijd op het program. We zijn benieuwd of Bert van Marwijk dit keer Huntelaar wel zal inbrengen. Of zou hij Klaas-Jan als pinch-hitter achter de hand houden?
We gaan het allemaal zien en beleven tijdens de tweede wedstrijd van het Nederlandse elftal tegen Japan. Om 13.30 uur is zaterdag in Café Spirit in Hoog-Keppel de wedstrijd live te volgen op een groot TV scherm. Kom op tijd, want het aantal zitplaatsen is beperkt.